آشنایی با انواع داروها

آموزش مطالب علمی

آشنایی با انواع داروها

۲ بازديد

اکثر داروها در انواع یا فرمت های مختلف وجود دارند. با این حال، توجه داشته باشید که برخی از داروها (به ویژه داروهای نادر یا غیر معمول) فقط در یک نوع وجود دارند. همچنین، برخی ممکن است در یک نوع موثرتر از نوع دیگر باشند.

آماده سازی

در انگلستان، داروها اغلب در برخی از آماده سازی های زیر ارائه می شوند:

مایع

قسمت فعال دارو با مایع ترکیب می شود تا مصرف آن آسان تر یا بهتر جذب شود. مایع را می‌توان «مخلوط»، «محلول» یا «شربت» نیز نامید. بسیاری از مایعات رایج در حال حاضر بدون هیچ رنگ یا شکر افزوده در دسترس هستند.

قرص

ماده فعال با ماده دیگری ترکیب می شود و به شکل جامد گرد یا بیضی فشرده می شود. انواع مختلفی از قرص وجود دارد. قرص های محلول یا قابل پخش را می توان با خیال راحت در آب حل کرد.

کپسول ها

بخش فعال دارو درون یک پوسته پلاستیکی قرار دارد که به آرامی در معده حل می شود. شما می توانید چند کپسول را از هم جدا کرده و محتویات آن را با غذای مورد علاقه کودکتان مخلوط کنید. برخی دیگر باید به طور کامل بلعیده شوند، بنابراین دارو تا زمانی که اسید معده پوسته کپسول را تجزیه نکند، جذب نمی شود.

انواع دیگر دارو:

داروهای موضعی

اینها کرم ها، لوسیون ها یا پمادهایی هستند که مستقیماً روی پوست اعمال می شوند. بسته به نوع دارو در وان، بطری یا لوله عرضه می شوند. قسمت فعال دارو با ماده دیگری مخلوط شده و به راحتی روی پوست مالیده می شود.

حمایت ها

بخش فعال دارو با ماده دیگری ترکیب می شود و به شکل گلوله فشرده می شود تا بتوان آن را در کف قرار داد.

قطره ها

این داروها اغلب در جایی استفاده می شوند که بخش فعال دارو بهتر عمل می کند اگر مستقیما به ناحیه آسیب دیده برسد. این داروها معمولا برای چشم، گوش یا بینی مورد استفاده قرار می گیرند.

استنشاقی ها

قسمت فعال دارو تحت فشار مستقیماً وارد ریه ها می شود. کودکان خردسال ممکن است برای مصرف صحیح دارو نیاز به استفاده از دستگاه «اسپیسر» داشته باشند. استفاده از استنشاق‌ها در ابتدا ممکن است دشوار باشد، بنابراین داروساز شما نحوه استفاده از آنها را به شما نشان می‌دهد.بیشتربدانید

تزریقات

انواع مختلفی از تزریق وجود دارد، از نظر نحوه و مکان تزریق. تزریق زیر جلدی یا SC درست زیر سطح پوست انجام می شود. تزریق عضلانی یا IM به عضله انجام می شود. تزریق داخل نخاعی در مایع اطراف نخاع انجام می شود. تزریق داخل وریدی یا IV در ورید انجام می شود. برخی از تزریقات را می توان در خانه انجام داد، اما بیشتر آنها در جراحی پزشک یا در بیمارستان انجام می شوند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82_%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DB%8C

ایمپلنت یا چسب

این داروها از طریق پوست جذب می شوند، مانند چسب های نیکوتین برای کمک به ترک سیگار یا کاشت های ضد بارداری.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در تات بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.